PARIS, BERLIN, NEW YORK 1919-1933

Myriam Arbouz, soprano/sopraan

Maurice Lammerts van Bueren, piano

Art song during the Interbellum.

The end of the First World War ushered in a period of remarkable artistic energy. In Paris, the cheap living and artistic milieu of Les Années folles (The crazy years) inspired musical compositions capturing the cautious optimism of the day. Across the border, in the hardship Weimar Republic Berlin, loosening taboos and a new bacchanalian energy gave rise to an era of musical experimentation and striking originality, which flourished briefly before being snuffed out by Nazism. And in New York, a melting pot of radical innovation and ambition set the stage for modernist works which proved ahead of their time. In this programme, Myriam Arbouz and Maurice Lammerts van Bueren showcase the music of these cities from 1919 to 1933, each distinct but united in the spirit of creative revolution rising from unprecedented cultural upheaval. A selection of composers, each representative of time and place, presented in celebration of a uniquely powerful, influential, and sophisticated era of musical expression.


PROGRAM / PROGRAMMA

PARIJS

FRANCIS POULENC

- From Cocardes: Enfant de troupe

- Trois poèmes de Louise Lalanne

- From 5 poèmes de Max Jacob: Cimetière, La petite servante, Souric et mouric

GEORGES AURIC

- Alphabet (7 quatrains de Radiguet)

MAURICE RAVEL

- From Histoires naturelles: Le paon, Le martin- pêcheur, La pintade

NEW YORK

CHARLES IVES

- Diverse liederen

CHARLES GRIFFES

- Three Poems of Fiona Mcleod

BERLIJN

Liederen van

HANNS EISLER, FRANZ SCHREKER & KURT WEILL

PARIJS

FRANCIS POULENC

- Uit Cocardes: Enfant de troupe

- Trois poèmes de Louise Lalanne

- Uit 5 poèmes de Max Jacob: Cimetière, La petite servante, Souric et mouric

GEORGES AURIC

- Alphabet (7 quatrains de Radiguet)

MAURICE RAVEL

- Uit Histoires naturelles: Le paon, Le martin- pêcheur, La pintade

NEW YORK

CHARLES IVES

- Diverse liederen

CHARLES GRIFFES

- Three Poems of Fiona Mcleod

BERLIJN

Liederen van

HANNS EISLER, FRANZ SCHREKER & KURT WEILL


MYRIAM ARBOUZ, soprano

Myriam Arbouz is one of the most distinguished sopranos to emerge from the new generation of French singers. First prize winner of the Froville International Baroque Singing Competition in 2017 and a laureate of the Royaumont’s Fondation, she is in great demand on the international stage.

Recent appearances include her debut at the Dutch National Opera and subsequently at the Bolshoi Theatre in Trauernacht with Ensemble Pygmalion, conducted by Raphaël Pichon and staged by Katie Mitchell. Myriam Arbouz sang with Les Talens Lyriques conducted by Christophe Rousset at the Festival de Royaumont, Marzia in Handel’s Catone in Utica with Opera Barga, under the baton of Carlo Ipata, Stravinski’s Pulcinella with the Residentie Orkest under the baton of Antonio Mendéz.

MyriamArbouz appears in Bach’s St John Passion recorded by ‘All of Bach’ with The Netherlands Bach Society conducted by Jos van Veldhoven. As part of her 2018 Australian tour, she was a guest soloist in ‘The Genius of J.S. Bach’ at the Melbourne Recital Centre led by Rachael Beesley. She performed with the Belgian orchestra Les Mufatti in a Händel recital at the Salle Gaveau in Paris and at the Palais des Beaux-Arts in Charleroi.

MYRIAM ARBOUZ, sopraan

Sopraan Myriam Arbouz is een van de meest vooraanstaande zangers van de nieuwe generatie in Frankrijk. Als 1e prijswinnares van de Froville International Baroque Singing Competition in 2017 en laureaat van de Royaumont’s Fondation is zij veelvuldig te horen als solist op de internationale concertpodia. Zo trad zij op met Ensemble Pygmalion onder leiding van Raphaël Pichon in het Bolshoi Theater. Ze zong Calliope in Stefano Landi’s La Morte d’Orfeo met Les Talens Lyriques onder leiding van Christophe Rousset tijdens het Festival de Royaumont en Stravinsky’s Pulcinella met het Residentie Orkest onder leiding van Antonio Mendéz. Recentelijk maakte zij haar debuut bij de Dutch National Opera.

In Nederland is Myriam Arbouz regelmatig te horen in diverse oratoria. Zij zong als soliste in de Johannes Passion met de Nederlandse Bach Vereniging onder leiding van Jos van Veldhoven. Haar uitvoering hiervan werd vastgelegd in het kader van het grootse project ‘All of Bach’. Zij was tijdens haar tournee in Australië (2018) te gast als solist in The Genius of J.S. Bach in het Melbourne Recital Centre samen met Rachael Beesley. Met het Belgische orkest Les Muffatti gaf zij Händel-recitals in de Salle Gaveau in Paris en in het Palais des Beaux-Arts in Charleroi.

Op het programma voor de komende seizoenen staan onder meer het Weihnachtsoratorium van Bach met het Noord Nederlands Orkest, de Matthäus Passion van Bach met de Nederlandse Bach Vereniging en diverse optredens in Frankrijk, Finland en Australië.

Using Format